Sprawdzamy sieć.
Prosimy o chwilę cierpliwości...

Jak przenieść numer?

Poniżej przedstawiamy krok po kroku jak przenieść numer telefonu do innego operatora. Dodatkowo na samym dole znajduje się link do FAQ czyli najcześniej zadawanych pytań związanych z przeniesieniem numeru.

Krok 1 - Wybór nowego operatora
Aby ułatwić wybór prezentujemy listę dostępnych operatorów w Polsce:
- Orange
- Era
- Plus
- Cyfrowy Polsat
- wRodzinie
- Carrefour Mova
- tuBiedronka
- GaduAIR
- mBank mobile
- Snickers Mobile
- Heyah
- Play Mobile
- Sami Swoi
- Inea
Uwaga! Po wyborze operatora sprawdź czy jest w ofercie usługa przeniesienia numeru od konkurencji.

Krok 2 - Formalności (papierkowa robota)
Można je załatwić w salonie sprzedaży albo - jeśli operator to umożliwia - przez Internet. Decydując się na wizytę w salonie sprzedaży, trzeba zabrać ze sobą dowód osobisty. Warto przy sobie mieć ostatnią fakturę od obecnego usługodawcy.
Na miejscu wypełniamy i podpisujemy:
- wniosek o przeniesienie numeru
- umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych
- pełnomocnictwo, które pozwoli nowemu operatorowi przeprowadzić dalszą część procedury w naszym imieniu.
Trzeci dokument (pełnomocnictwo) nie jest obowiązkowy. Mamy możliwość pożegnania się z obecnym operatorem osobiście. W takim przypadku konieczna jest wizyta również u operatora, z którego usług rezygnujemy, aby:
- złożyć wypowiedzenie dotychczasowej umowy
- uzyskać zgodę na przeniesienie numeru do innego operatora
Jak widać lepiej jest od razu podpisać pełnomocnictwo aby nie tracić czasu na wycieczki po salonach.

W przypadku Internetu proces trwa dłużej (do 7 dni roboczych), ponieważ złożenie wniosku to kwestia wypełnienia odpowiedniego formularza na stronie www. Natomiast papierowe dokumenty, które są wymagane, przesyłamy pocztą lub kurierem.

Krok 3 - Procedura (część należąca do operatora)
Zgodnie z przepisami wszystkie sieci komórkowe muszą dokonać procedury w ciągu 1 dnia roboczego(24h). Mamy też możliwość wyznaczenia konkretnej daty przeniesienia numeru. Zgodnie z prawem przenoszony numer może nie działać przez maksymalnie 24 godziny, jednak musimy sie liczyć z tym że czas ten może się wydłużyć.

To by było na tyle, jednak jeśli coś poszło nie tak wszelkie uwagi i skargi można składać do Urzędu Komunikacji Elektronicznej www.uke.gov.pl.

Natomiast jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwość zobacz FAQ - Czyli najcześciej zadawane pytania związane z przenoszeniem numerów.