Jak przenieść numer?
Poniżej przedstawiamy krok po kroku jak przenieść numer telefonu do innego operatora. Dodatkowo na samym dole znajduje się link do FAQ czyli najcześniej zadawanych pytań związanych z przeniesieniem numeru.
Krok 1 - Wybór nowego operatora
Aby ułatwić wybór prezentujemy listę dostępnych operatorów w Polsce:
- Orange
- Era
- Plus
- Cyfrowy Polsat
- wRodzinie
- Carrefour Mova
- tuBiedronka
- GaduAIR
- mBank mobile
- Snickers Mobile
- Heyah
- Play Mobile
- Sami Swoi
- Inea
Uwaga! Po wyborze operatora sprawdź czy jest w ofercie usługa przeniesienia numeru od konkurencji.
Krok 2 - Formalności (papierkowa robota)
Można je załatwić w salonie sprzedaży albo - jeśli operator to umożliwia - przez Internet.
Decydując się na wizytę w salonie sprzedaży, trzeba zabrać ze sobą dowód osobisty. Warto przy sobie mieć ostatnią fakturę od obecnego usługodawcy.
Na miejscu wypełniamy i podpisujemy:
- wniosek o przeniesienie numeru
- umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych
- pełnomocnictwo, które pozwoli nowemu operatorowi przeprowadzić dalszą część procedury w naszym imieniu.
Trzeci dokument (pełnomocnictwo) nie jest obowiązkowy. Mamy możliwość pożegnania się z obecnym operatorem osobiście. W takim przypadku konieczna jest wizyta również u operatora, z którego usług rezygnujemy, aby:
- złożyć wypowiedzenie dotychczasowej umowy
- uzyskać zgodę na przeniesienie numeru do innego operatora
Jak widać lepiej jest od razu podpisać pełnomocnictwo aby nie tracić czasu na wycieczki po salonach.
W przypadku Internetu proces trwa dłużej (do 7 dni roboczych), ponieważ złożenie wniosku to kwestia wypełnienia odpowiedniego formularza na stronie www. Natomiast papierowe dokumenty, które są wymagane, przesyłamy pocztą lub kurierem.
Krok 3 - Procedura (część należąca do operatora)
Zgodnie z przepisami wszystkie sieci komórkowe muszą dokonać procedury w ciągu 1 dnia roboczego(24h). Mamy też możliwość wyznaczenia konkretnej daty przeniesienia numeru. Zgodnie z prawem przenoszony numer może nie działać przez maksymalnie 24 godziny, jednak musimy sie liczyć z tym że czas ten może się wydłużyć.
To by było na tyle, jednak jeśli coś poszło nie tak wszelkie uwagi i skargi można składać do Urzędu Komunikacji Elektronicznej www.uke.gov.pl.
Natomiast jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwość zobacz FAQ - Czyli najcześciej zadawane pytania związane z przenoszeniem numerów.